Strony

sobota, 5 stycznia 2013

Napój imbirowy


Imbir stał się ostatnio bardzo modny. Polacy chyba przestali uważać cytrynę i czosnek jako jedyny naturalny środek wirusobójczy. Widzę to przynajmniej po mojej rodzinie, jak codziennie pytają czy zrobię im herbatę z miksturą. Pani w warzywniaku potwierdza. Teraz zamawia go trzy razy więcej. Dzisiaj postanowiłam sprawdzić przepis z KUKBUKa- muszę przyznać, że ma większego kopa niż mój wcześniejszy wynalazek. Bardzo ostry napój, rozgrzewający do czerwoności. Pijąc to nie boję się żadnej świnkowej grypy. Jest naprawdę MEGA.

Potrzebujesz:

7cm kawałek imbiru
4 łyżki miodu
1 cytryna
1 pomarańcza
1 limonka (ja nie miałam akurat)
2 laski cynamonu
kilka goździków
0,7l wody

Sposób przygotowania:

"Imbir obieramy ze skórki i ścieramy na tarce o najdrobniejszych oczkach. Do dzbanka wlewamy miód, dodajemy starty imbir i ćwiartki owoców. Za pomocą łyżki ugniatamy wszystko, aby owoce puściły sok. Dodajemy cynamon i goździki, zalewamy 0,7l gorącej wody. Odstawiamy na kilka minut, aby napój się zaparzył. Podajemy gorący, pamiętając, aby przed podaniem przemieszać napój łyżką."



4 komentarze:

  1. najlepszy środek na depresję, brak koloru w życiu oraz tysiąc innych kłopotów:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny! Uwielbiam takie napoje zimą!

    OdpowiedzUsuń
  3. no ja w tym roku zakochałam się w herbacie z imbirem :)
    Twoja mikstura wygląda fajnie chętnie wypróbuję

    OdpowiedzUsuń