Strony

czwartek, 31 stycznia 2013

Kawa? z bananem i czekoladą, to czemu nie



Z kawą u mnie to jest tak dziwnie, że swego czasu opiłam się jej (w mocnym wydaniu) na południu i od tego czasu po kilku łykach telepie mną jak chorą. Nie wiem czy rzeczywiście wypłukuje mi z organizmu magnezy i inne potasy, czy to kwestia mojej psychiki. Pewnie pół na pół. Zresztą to było głównym powodem, dlaczego całkowicie przerzuciłam się na herbatę. Pobudzającym zamiennikiem jest chociażby mate (z guaraną dopiero daje niezłego kopa). Jedyne za czym mogę zatęsknić to sam smak kawy. Ostatnio próbuje dawkować ją sobie w niewielkich ilościach, przeważnie jest to napój mleczny o lekkim aromacie kawowym. Coś co w ogóle jest dla mnie nieziemskie w smaku to koktajl bananowo- kawowy. Na śniadanie lub lunch, duża dawka energii w jednym kubku. Wszystko co potrzeba do zrobienia tego napoju to mleko, kawa rozpuszczalna, banan, czekolada w proszku lub łycha nutelli, trochę miodu lub złotego syropu (choć niekoniecznie). Zmiksować i przelać do kubka- minuta roboty, a jeść się po tym nie chce :)





P.S. Kibicuję mojej mamie w robieniu szalika. Przyda się na tą straszną pizgawicę. Kolejny do kolekcji :)
Aloe Blacc at MADE


7 komentarzy:

  1. Najlepszy do koktajli jest banan który jest poczerniały. Jest najsłodszy, więc jak przygotowuję sobie taki koktajl mleczny(bez kawy oczywiście bo nie mogę jej spożywać ;p)to nic nie muszę dosładzać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. też kocham zapach kawy! nie lubię niestety mleka. Muszę się zastanowić jak tu zmienić proporcje, żeby była to bardziej kawa z mlekiem, bananem i czekoladą :)
    złoty syrop-masz na myśli golden syrup? Mam cały słoik i właśnie nie wiem do czego go używać. Ciemną melasę wykorzystuję do ciasteczek owsianych, a z tym nie bardzo wiem co robić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie golden syrup. Ja nim słodze wiele rzeczy :) głównie w śniadaniu słodzę nim płatki ryżowe, albo owsiankę, jest po prostu słodki, więc nadaje się do wszystkiego. Także polecam

      Usuń
  3. podoba mi się:)idealny na śniadanie.u mnie koniecznie z nutą cynamonu na dodatek;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurka, ale świetny mix :D

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę przyznać, że zaintrygowałaś mnie tym smakiem ;)

    OdpowiedzUsuń