Strony

środa, 16 stycznia 2013

Brigadeiro


Cały dzień przy laptopie, w czarnych leginsach, szarej bluzie i ciepłych skarpetkach. Praca, praca. Rano owsianka i herbata x3. W końcu naszło mnie na coś słodkiego i przypomniałam sobie coś co jadłam w Portugalii, zrobione przez przeuroczą Brazylijkę. Przekosmiczny deser, bardzo prosty. Właśnie w takiej postaci, bo jak się dowiedziałam z tej masy kula się też kuleczki (jak na trufle) i obtacza w czymkolwiek. Potem całą kulkę na raz chaps! Żeby się nie męczyć w kulanie, bardziej popularną wersją jest wyjadanie tego łyżką. Przyprószone kakao, aby nadać choć odrobinę gorzkości. Nie da się ukryć, że to jeden z najsłodszych deserów jakie jadłam :) 

Potrzebujesz:

1 łyżkę masła
puszkę słodkiego mleka skondensowanego
3 łyżki kakao

Sposób przygotowania:

W rondelku rozpuść masło, dodaj mleko z puszki i kakao. Dokładnie mieszaj, trzymając rondel na małym ogniu, aby zlikwidować wszelkie grudki i uzyskać konsystencję zbliżoną do masła orzechowego (jak widać na zdjęciu). Przełóż do miseczki i oprósz z wierzchu kakao.
Jeśli ktoś chce się bawić w kuleczki, masę należy włożyć do lodówki na jakiś czas, aby stwardniała, potem lepić jak trufelki. Trzymać w lodówce do samego podania.






11 komentarzy:

  1. mmm... pysznie to wygląda :) chyba kupię sobie mleko skondensowane i sama to zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  2. Po raz kolejny zmuszasz mnie swoim postem do wyjścia do sklepu po składniki :)
    Myśle o obtoczeniu w platkach migdalow :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D ooo migdały w każdym wydaniu pasują :)

      Usuń
    2. no dobra... to po pracy dokupuję jeszcze migdały :D

      Usuń
    3. zrobiłam :) najpyszniejsze były kulki w gorzkim kakao :)

      Usuń
  3. Oh my word - I could make that...it looks so comforting and chocolaty.

    Nina x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. yup :) and very easy to make! all you need is:
      1 can of condensed milk
      1 spoon of butter
      3 spoons of cocoa
      Put everything in a pan, with low heat, and stir it until become a consistent cream. You can also make little balls like for a truffle:)

      Usuń
  4. obłędne zdjęcie! zresztą jak ten deser
    u mnie też często całe dnie schodzą przy pracy na laptopie, więc poproszę takie cudo ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. To musiało być przesłodkie :)I bez ściemy, pracowałam dzisiaj w takim samym zestawie.
    Marta@Co Dziś Zjem Na Śniadanie?

    OdpowiedzUsuń