Strony

środa, 28 listopada 2012

Herbata zimowa z przyprawami



Dzisiaj dostałam kilka dobrych rad od fantastycznej kobiety prowadzącej sklepik z herbatkami. W sumie szkoda, że nie miałyśmy całego dnia do rozmowy. Uświadomiła mnie przede wszystkim, że mam bardzo malutkie pojęcie o tym aromatycznym światku. Pocieszające było stwierdzenie, że aby być dosłownym ekspertem w tej dziedzinie, trzeba żyć co najmniej dwa razy. Przy okazji zaopatrzyłam się na zimę w przyprawy. Teraz podaje przepis na wspaniale pobudzający zmysły napar, który na pewno pokrzepi w chłodny dzień :)

Potrzebujesz:

1 laskę cynamonu
3 goździki
1 owoc anyżu gwiazdkowatego
4 lekko rozdrobnione strąki zielonego kardamonu
1 litr wody
1 czubata łyżka czarnej herbaty (np. Assam, Darjeeling)

do słodzenia cukier lub mleko skondensowane

Sposób przyrządzania:

Włóż cynamon, goździki, kardamon i anyż do rondelka z wodą i zagotuj. Zmniejsz gaz i przykryj, gotuj przez 5 minut. Następnie dodaj herbatę, zamieszaj i parz przez następne 5 minut. Przelej przez sito do ogrzanego imbryczka.


 

6 komentarzy:

  1. jaaakie zdjęcia !!! powiedział mój mąż :)
    pyszna herbata na jesienne wieczory

    OdpowiedzUsuń
  2. zgadzam się z poprzedniczką i jej mężem - piękne zdjęcia! :) nie przepadam za goździkami, ale bez nich pewnie też wyjdzie pyszna herbata :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeśli ta herbata jest tak dobra jak jej zdjęcia to warto wypróbować :)
    Marta@Co Dziś Zjem Na Śniadanie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny, inspirujacy blog! Będę zaglądać na 100%
    Dzięki za wizytę u mnie
    Pozdrawiam cieplutko:)
    M.

    OdpowiedzUsuń