Strony

wtorek, 16 października 2012

Muffinki gruszkowo- imbirowe


Mają być niespodzianką, ale obawiam się, że przez ten wpis już nią nie będą, lub też zostaną zjedzone wcześniej. Wczorajsze gruszki zaczynały być atakowane przez owocówki, więc trzeba było położyć temu kres. Bardzo lubię korzenne przyprawy w wypiekach, tak więc jak dla mnie idealne połączenie. Przepis pochodzi z książki Nigella Ekspresowo, pozwoliłam sobie go delikatnie zmienić, dodając łyżeczkę kardamonu.

Przygotuj:

250g mąki (ja dałam mąkę żytnią ekologiczną, ale może być pszenna)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
150g cukru białego
łyżka cukru brązowego (do posypania)
łyżeczka imbiru
łyżeczka kardamonu
140ml kwaśnej śmietany
125ml oleju
łyżka miodu
2 jajka
300g gruszek pokrojonych w kostkę ( u mnie 3 gruszki średniej wielkości)

Sposób przygotowania:

W jednej misce połącz wszystkie składniki suche, w drugiej mokre. Zawartość pierwszej stopniowo dodawaj do drugiej, mieszając łyżką. Na koniec dorzuć gruszki i delikatnie wymieszaj. Przełóż do papilotek i posyp brązowym cukrem. Piecz 20- 25 minut w 200 stopniach. Gotowe ;)





2 komentarze:

  1. muszę spróbować, gruszki są super :) mam nadzieję, że mi wyjdą - nie mam ręki do muffinek, często w ogóle nie chcą rosnąć, choć smak jest w porządku..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystkie składniki na muffinki mieszam łyżką w misce, nawet nie trzeba sie starać zbyt długo i ucierać nie wiadomo ile. Sekret ich wzrostu to proszek do pieczenia bądź soda :) polecam gruszki do wszelkich wypieków! z imbirem (czy w ogóle z korzennymi przyprawami) fajnie smakują :)

      Usuń