Strony

niedziela, 23 września 2012

Mango z żurawiną


To chyba pierwsza konfitura, z której tak bardzo jestem zadowolona. Pani w warzywniaku spytała po co się kupuje żurawinę. Odpowiedź była prosta- do wszystkiego. Większości kojarzy się z dodatkiem do mięs. Mi najbardziej zasmakowała na gorących tostach francuskich z odrobiną cynamonu. Jednak nawiązując do tematyki tegoż bloga informuję, że taka konfiturka świetnie nadaje się również do herbatki. Jeśli nie bezpośrednio, zawsze można nałożyć ją na pyszne owsiane ciasteczka! Żurawina rośnie sobie na torfowiskach i ma niesamowicie dużo witaminy C. Dzisiaj z małym egzotycznym dodatkiem- mango ;)

Potrzebujesz:

ok 200g żurawiny
4 łyżki cukru
1/2 szklanki wody
1 mango

Sposób przygotowania:

Na rozgrzaną patelnię wrzucamy żurawinę i zalewamy ją wodą. Czekamy aż zacznie bulgotać i zasypujemy ją cukrem. Dokładnie wymieszać, powoli rozgniatając kulki żurawiny. Jeśli tego nie zrobimy, sama zacznie wybuchać i może nas nieco oparzyć. Dodać pokrojone w kostkę mango, przykryć pokrywką. Poczekać, aż wszystko dobrze zmięknie, od czasu do czasu mieszając. Wszystko trwa nie dłużej jak 15 minut. Gorące przelać do wyparzonego i suchego słoika. Gotowe!


4 komentarze:

  1. jestem u Ciebie pierwszy raz i muszę przyznać, że Twój blog zachwyca! nie mogę się napatrzeć na zdjęcia
    ps cytrynki z imbirem koniecznie do wypróbowania na choróbsko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo dziękuję :) cytrynki na pewno Ci zasmakują, herbata z nimi wciąga i smakuje nawet dzieciom!
    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak bardzo słodkie to wychodzi? chętnie użyłabym takiej konfitury do serów pleśniowych, ale w takim zestawieniu myślę, że wolałabym niezbyt słodkie, takie jak standardowa żurawina ze sklepowego słoiczka. Da się całkowicie zrezygnować z cukru w tym przepisie, czy nie polecasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, że tak :) wszystko jest tu tylko dodatkiem, i można to robić według uznania. Ja to robiłam pierwszy raz, nie mając żadnego przepisu. Widziałam wcześniej tylko podobny produkt na półce sklepowej, ale nawet nie próbowałam. Więc być może nie są to idealne proporcje, ale mi odpowiadają :) Warto spróbować

      Usuń